Când va avea România 1.000 de kilometri de autostradă. Ce spune ministrul Transporturilor despre taxa pe drumuri rapide

Când va avea România 1.000 de kilometri de autostradă. Ce spune ministrul Transporturilor despre taxa pe drumuri rapide
Publicat: 26/01/2016, 08:24
Actualizat: 05/07/2016, 20:44

Ministrul transporturilor, Dan Costescu, susține că o estimare realistă ar însemna că România va avea 1.000 de kilometri de autostradă abia în 2020-2022. În acest moment, în țara noastră numărul de kilometri de autostradă este 679.

„Aș putea să spun că este un obiectiv realist în patru cinci ani să realizăm ce ne-am propus. (…) În 2020 – 2022 vom avea acei 1.000 de kilometri de autostradă”, a declarat Costescu la TVR.

Dacă nu avem autostrăzi, nici taxele pe care șoferii trebuie să le plătească pentru a circula pe astfel de drumuri nu vor fi realitate prea curând. Cel puțin nu în următorii doi ani.

„Având în vedere că taxa pe autostradă e asociată cu mecanismul parteneriatului public-privat, e clar că nu așteptăm taxe nici în 2016 și nici în 2017. În acest moment, Ministerul Transporturilor nu are în vedere un astfel de proiect”, a spus ministrul.

Pentru 2016, din bugetul total de 4,23 miliarde lei, 1,73 miliarde lei sunt pentru construcția de autostrăzi, 948,8 milioane lei sunt pentru reabilitarea drumurilor naționale, iar 740,5 milioane lei sunt pentru variantele de ocolire. Pentru reabilitările de poduri și pasaje pentru drumuri naționale, CNADNR alocă 145,1 milioane lei, potrivit datelor companiei.

Astfel, în acest an ar putea fi inaugurate loturile 3 și 4 ale autostrăzii Sebeș-Turda (12,4 km și respectiv 16,3 km), lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva (21,14 km) și o parte din loturile 2 și 4 ale acestui tronson (în lungime de 15 km și respectiv 22,13 km). Un al tronson care poate fi deschis în acest an, dacă problemele de mediu vor fi rezolvate, este Gilău-Nădășelu, în lungime de 8,7 km.

În plus, în 2016 sunt planificați pentru execuție 467,2 km de autostradă, constând în lansari de licitații, de studii de fezabilitate sau de lucrări. Din aceștia, 169,19 kilometri vor fi autostrăzi în concesiune. Mai exact, este vorba de autostrada de centură a municipiului București/sector Centura sud, de 48 km, care ar fi trebuit să fie gata încă din 2013, la fel și Craiova-Pitești, de 121,19 km.

Alți 198,38 km sunt autostrăzi cu finanțare din fonduri europene (Dumbrava-Deva – 71,88 km, Sebeș-Turda – 70 km, Câmpia Turzii-Ogra-Târgu Mureș – 56,5 km).

Autostrăzile cu finanțare de la bugetul de stat au 99,7 km. Este vorba de 3,3 km din secțiunea București-Moara Vlăsiei, pe care guvernul anterior promitea că va fi gata tot în 2013. Cu toate acestea, șoferii care vin de la Ploiești pe autostradă constată că aceasta se termină brusc, lucrările nefiind finalizate deși autostrada a fost inaugurată în iulie 2012.

Finanțare de la bugetul de stat merge și spre autostrada Brașov-Borș, secțiunea Suplacu de Barcău-Borș – 60,25 km, Gilău-Nădășelu – 8,7 km, Nădășelu-Mihăiești – 16,8 km, finalizare lucrări Câmpia Turzii-Gilău – 0,32 km, Comarnic-Brașov/ sector Comarnic-Predeal și Predeal-Cristian și drumul de legătură – 10,3 km).

Din suma de 1,73 miliarde lei alocată pentru construcția de autostrăzi în 2016, cele mai mari fonduri sunt pentru Coridorul IV (654 milioane lei): 453,55 milioane lei pentru autostrada Sibiu-Nădlac și 196,5 milioane lei pentru autostrada Cernavodă-Constanța. Alti 574,9 milioane lei vor fi prevăzuti pentru autostrada Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea, iar 210 milioane lei pentru autostrada București-Brașov. Pentru tronsonul de autostradă Sebeș-Turda vor fi bugetati 246,5 milioane lei.

Cele 1,73 miliarde de lei alocate construcției de autostrăzi sunt: de la bugetul de stat (563,88 milioane lei), din fonduri externe nerambursabile postaderare, aferente cardului financiar 2014 – 2020 POIM (698,9 milioane lei), fonduri externe nerambursabile postaderare, aferente POS-Transport 2007-2013 (374,2 milioane lei), cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă – credite externe de la BEI și BERD (49,27 milioane lei) și din fondurile externe nerambursabile preaderare (ISPA) – 43,78 milioane lei.

2,4 centimetri de autostradă pe cap de locuitor

România deține cea mai mică rețea de autostrăzi pe cap de locuitor din Uniunea Europeană. Doar 2,4 centimetri de autostradă pe cap de locuitor, de trei ori mai puțin decât bulgarii și de opt ori mai puțin decât germanii. Datele reies din calculele gândul pe baza ultimelor informații Eurostat.

Evoluția anuală a numărului de kilometri de autostradă inaugurați în România:

1972: 98 km

1987: 18 km

2004: 97 km

2007: 50 km

2009: 42 km

2010: 10 km

2011: 50 km

2012: 164 km

2013: 116 km

2014: 22 km

2015: 12 km, închiși 22

În 2020 – 2022 vom avea acei 1.000 de kilometri de autostradă promiși, a declarat luni seara, la TVR 1, ministrul Transporturilor Dan Costescu, invitat în emisiunea Prim Plan, moderată de Mihai Rădulescu. Ministrul a mai spus că nu vor fi taxe de autostradă în 2016 și 2017, că primele garnituri noi de tren sunt așteptate pentru 2017 și că TAROM trebuie să se restructureze și să-și redefinească strategia de zbor. – See more at: http://stiri.tvr.ro/ministrul-transporturilor–cei-467-de-km-de-autostrada-propusi-pentru-2016–obiectiv-realist-abia-peste-4-5-ani_69902.html#sthash.Yd8gq6pW.dpuf

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Noi estimări privind votul la prezidențiale. Ce arată cele mai recente date despre cum au...
Carmen Iohannis, gest neașteptat înainte de a vota. Unde a fost soția lui Klaus Iohannis...
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
Povestea controversată a primului președinte din istoria României post-comuniste. Protejat al Anei Pauker, fiul de...
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
Sondaj Exclusiv Antena 3 CNN. Primele date despre ce au votat românii. 29% spun că...
Ipoteză surprinzătoare a unui analist german: Racheta căzută la Dnipro nu conținea explozibili. „Este o...
Motivul pentru care Elena Ceaușescu a fost poreclită „Păsărica”. De ce i se spunea așa
Care este cea mai sănătoasă salată de vinete din România, potrivit lui Dragoș Pătraru
Un român de 100 de ani a votat la o secţie din Munchen
Breaking! Cine e polițistul care s-a împușcat în cap
O nouă taxă pentru românii care stau la bloc. Când va fi introdusă și cât...
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul...
Amendă pentru depășirea vitezei legale cu până la 10 km/h?
Referendum local în Capitală. Prezenţa la vot în rândul bucureştenilor / Mesaj pentru cei care...
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
Decizie șoc pentru Ion ILIESCU. Înalta Curte de Justiție a hotărât definitiv
Ingredientul vechi de 4.000 de ani. Azi îl cumperi cu aditivi și conservanți. Cum îl...
Cum a apărut Ilinca Simion la o secție de votare din București. George Simion a...
Secțiile de votare din București pentru prezidențiale și referendum 2024: Cum vezi online lista și...
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Orgoliul și mândria l-au ţinut pe Mihai Bendeac departe de Gabriel Cotabiţă: "Iartă-mă. Deși e...
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Ceaușescu la vânătoare de mufloni: „A fost un adevărat infern”